Tietoa meistä


Huippu, että tulit tänne! Unavaate on verkkokauppa, jonka valikoimasta löydät laajasti tuotteita erityisesti perheen pienimmille. Yhä useamman pienen vauvan vanhemmat ovat valinneet Unan valikoimasta maailman parhaimmat harsotuotteet, vohveliset vaunuverhot ja muut tarpeelliset tavarat vauva-arkeen. 

Vauvatarvikkeiden lisäksi Unalta löydät laadukkaat kylpytakit ja käsintehdyt rusetit kaikenikäisille. Paperinahasta tai korkista valmistetut rusetit sopivat koko perheen samisteluun ja ovat pitkäikäinen hankinta.

Unan tuotteet suunnitellaan monikäyttöisiksi ja pitkäikäisiksi. Esimerkiksi suosittu Syli-harsoviltti toimii ihanasti vauvan kapaloliinana, leikkialustana tai aikuisen retkipyyhkeenä. Haluamme, että tuotteemme kestävät käyttöä ja testaamme tuotteita ennen valikoimaan ottamista. Tuotteet valmistetaan pienessä ompelimossa Tallinnassa sekä kaikki rusetit toimipaikassamme Vesilahdella. Haluamme tarjota sinulle parasta laatua tuotteissa ja palvelussa!


Kun harrastuksesta tuleekin työ

Ompelu oli pitkään tärkeä ja rakas harrastus Anu-yrittäjälle. Kokoonnuimme ystäväporukan kanssa yhdessä ompelemaan ja kotona ompelukone oli aina jonkun pöydän nurkalla. Ompeluharrastus vahvistui vuosi vuodelta, ensimmäiset ompelut olivat helppoja pipoja, joita tein äitini koneilla. Harrastuksen vahvistuttua taidot karttuivat siinä sivussa, välillä myös opettajan ohjaamana.

Yhtäkkiä huomasin luvanneeni tehdä myös tilauksesta tuotteita. Tilausprosessi viestien kautta oli hidas ja monimutkainen. Tämän kautta vahvistui ajatus verkkokaupan perustamisesta. Alussa olleet lastenvaatteet ovat jääneet taustalle, kun teistä yhä useampi halusi ostaa vauvan tuotteita, kuten harsoja ja vaunuverhoja sekä rusetteja. Tilausmäärät kasvoivat ja yrittäjänä huomasin olevan mahdottoman edessä, aika ei riitä mihinkään! Onneksi löysimme todella hyvän alihankintaompelimon Tallinnasta. Nykyään työhuoneen ompelukoneita käytetään mallikappaleiden yms. tekemiseen, sillä kaikki ompelutyö tapahtuu Tallinnassa.

Toiminta laajenee

Syksyllä 2021 Anun perheeseen oli syntymässä vauva. Toiminta ja sen tuoma työmäärä oli kasvanut hurjasti; Anu oli aikalailla pulassa. Anun Ellu-sisko opiskeli Jyväskylässä. Aluksi Anun huumorilla heitetty kommentti Ellulle "Tulisitko Unalle töihin?" olikin yhtäkkiä ihan totta. Ellu aloitti Unalla syyskuussa ja hyppäsi suoraan syvään päähän. Hän aloitti yrittäjämäisin ottein ottamaan vastuuta ja tekemään töitä. Tämä oli valtava helpotus Anulle. Oli joku muukin, joka tiesi asioista, eikä tarvinut yksin pitää kaikkia naruja käsissä. 

Ellun ja Anun lisäksi yrityksessä työskentelee osa-aikaisesti 1-3 henkilöä verkkokaupan keräily- ja pakkaustöissä. Kiitos tilauksesta -kortista näet, että kuka juuri sinun tilauksesi on rakkaudella pakannut. 

ARVOT

Toimintaamme ja yritystä ohjaavat arvot, joiden pohjalta teemme pieniä ja isompia päätöksiä. Meidän arvomme ovat:

LAATU: Haluamme varmistaa, että asiakas saa laadukkaan tuotteen. Meille laatu tarkoittaa mm. sitä, että tuote kestää käyttöä, pesuja kerta toisensa jälkeen. 

VASTUULLISUUS: Haluamme omalta osaltamme toimia vastuullisesti. Meillä vastuullisuus tarkoittaa mm. laadukkaita materiaaleja tuotteissamme. Pyrimme selvittämään mahdollisimman pitkälle kankaiden alkuperän; esimerkiksi tällä hetkellä suurin osa harsopuuvillasta on luomua + ökö-tex-standardin mukaisesti värjättyjä.  Lisäksi meidän toimitantapanamme on tuottaa vaatteita ja asusteita sen verran, kuin te asiakkaat haluatte ostaa. Tämän vuoksi tuotanto ja myyntierät ovat pieniä. Haluamme kannustaa asiakkaita kierrättämään tuotteita oman käytön lisäksi seuraaville käyttäjille. Jokainen lisäkäyttövuosi on tärkeä tuotteen elinkaaressa.

RAKKAUS: Rakastamme vauvoja ja lapsia. Rakastamme kaikkea kaunista ja laadukasta. Olemme hyvin kiitollisia, kun olemme huomannut myös teidän rakastuvan meidän tuotteisiimme! Teemme tätä työtä täydellä sydämellä; haluamme palvella sinua mahdollisimman hyvin jokaisella kerralla kun kohtaamme somessa tai esimerkiksi tapahtumissa. Muistathan antaa palautetta tuotteistamme ja palvelusta, ne auttavat minua kehittymään entistä enemmän. Tägää Unavaate somessa, jotta löydän sinut ja tuotteitamme teidän käytössä.

Peurojen valtakunnasta, Vesilahdelta

Anu ja Ellu

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 15.4.2020 alkaen. Päivitetty 8.2.2022.

Verkkokauppa

Unavaate
Jyskäntie 1
37470 Vesilahti

+358445964656 (8-16)
info@unavaate.fi
2466283-4


Verkkokaupan tuotteita myy Unavaate, 2466283-4. Tuotteita myydään täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja -hintojen muutoksiin sekä virheelliseen varastosaldoon

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

Lasku vaihtoehdon tarjoaa KLARNA. Saat 30 päivää korotonta maksuaikaa. Lue tarkemmat ehdot: https://www.klarna.com/fi/

Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkista aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Asiakaspalveluumme saat yhteyden puhelimitse tai sähköpostilla: 

+358 44 596 4656 (8-16) 
info@unavaate.fi 

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset paketteina, asiakas saa toimituksen seurantakoodin toimitusvahvistuksen yhteydessä. Toimituskulut kotimaan tilauksiin:

  • Kaikkiin yli 75€ kuuluu maksuton toimitus (postin pakettitoimitus, Suomessa)
  • Pienempien tilausten toimituskulu on 4,90€ (Posti), 8,90€ (Matkahuolto)
  • Kotipaketti 8,90 (Posti), ilmainen kotipaketti yli 130€ tilauksiin.
  • Nouto Vesilahden toimipisteeltä ilman toimituskuluja. Kun tilaus on valmis, noudosta sovittava erikseen puhelimitse tai sähköpostilla.

Toimitusaika

Toimitamme tilaukset mahdollisimman nopeasti asiakkaille, jokaiselle tuotesivulla lukee arvioitu tilauksen lähetyspäivä. Käsittelemme tilauksen samana tai seuraavana arkipäivänä tilauksen saapumisesta. Postituspäivät ovat ma, ti, ke, pe jolloin paketit lähtevät Postin kuljetukseen toimipaikaltamme. Matkahuollon paketit lähetämme 1-2 kertaa viikossa. Mikäli tuotteita ei voi toimittaa siitä johtuen, että tuotteita ei ole varastossa, tai jos toimitus myöhästyy muista syistä, saa asiakas siitä tiedon sähköpostitse.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen pesu- ja hoito-ohjeisiin ennen käyttöönottoa.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Suomen kuluttajansuojalain mukaisesti kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Kuinka palautan tai vaihdan tuotteen?

Mikäli haluat peruuttaa tilauksen, palauttaa kokonaan tai osan tilauksesta, palautus maksaa 6 euroa. Palautusmaksun vähennämme palautussummasta. Mikäli alun perin olet saanut ilmaiset toimituskulut ja palautuksen jälkeen et ole oikeutettu ilmaiseen toimituskuluun, maksat toimituskulut sekä 6 euron palautusmaksun.
Halutessasi voit vaihtaa tuotteen, vaihto maksaa 6 euroa. Vaatteissa on yksi ilmainen vaihto-oikeus, voit myös vaihtaa toiseen tuotteeseen.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus/vaihto on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana, Unavaate ei ole velvollinen hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle, jos asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.

Pakkaa palautettavat / vaihdettavat tuotteet huolellisesti. Liitä lähetykseen omat yhteystietosi sekä tilausnumerosi.


PALAUTUS POSTIIN

Pakkaa tuote/tuotteet ja kirjoita alla olevat tiedot pakettiin. Vie Postin toimipisteeseen. Palautus on tässä vaiheessa teille maksuton. Huolehdi, että palautus tehdään pakettina (ei kirjeenä), jotta saat seurantakoodin paketille. Säilytä palautuskuitti.

Asiakaspalautus
Unavaate
Jyskäntie 1
37470 Vesilahti
044 596 4656

Postin sopimusnumero
658248

PALAUTUS PAKETTIAUTOMAATTIIN

Mene sivulle posti.fi/palautapaketti. Syötä pakettisi lähetystunnus sivulla olevaan kenttään ohjeiden mukaisesti. Paina ”Hae” ja saat palautusohjeet.

PALAUTUS VESILAHDELLA

Tuotteen voi vaihtaa veloituksetta toiseen tuotteeseen Vesilahden toimipisteellämme.

Rahojen palautus

Kun saamme palautetun tuotteen, laitamme rahapalautuksen/vaihdon liikkeelle. Kiireellisissä vaihdoissa ota yhteys asiakaspalveluun. Maksunpalautus tehdään aina tilauksessa käytetylle maksutavalle (ei esimerkiksi tilisiirtona).

Luottokortilla maksetut tilaukset palautuvat luottokortin tilille automaattisesti. Verkkopankissa/laskulla tehtyjen tilausten palautus tapahtuu maksuvälittäjä Paytrailin kautta.

Vaihto

Lisäselvennös vaihtoprosessista:

Mikäli haluat vaihtaa ostamasi tuotteen toiseen, laita siitä viestiä asiakaspalveluumme info@unavaate.fi. 

Veloitamme vaihdosta 6 euroa. Vaatteisiin sisältyy yksi ilmainen vaihto.  Poisto- ja aletuotteissa maksullinen vaihto ja palautus.

Voit palauttaa käyttämättömän tuotteen toimipisteellemme ja lähetämme haluamasi tuotteen teille. Kirjoita alla olevat tiedot palautukseen ja lisää myös omat tietosi pakettiin. Veloitamme vaihtomaksun ennen kuin lähetämme vaihdettavan tuotteen teille.

Asiakaspalautus
Unavaate
Jyskäntie 1
37470 Vesilahti
044 596 4656

Postin sopimusnumero
658248

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimitus- ja palautuskustannukset (4,90-8,90e + 6e).

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua mielellään tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä joko sähköpostitse tai puhelimitse:

info(at)unavaate.fi 
p. +358 44 596 4656