Toimitusehdot
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 15.4.2020 alkaen. Päivitetty 18.2.2025
Verkkokauppa
Unavaate Oy
+358449019400
Realparkinkatu 4
37570 Lempäälä
info@unavaate.fi
3277672-7
Verkkokaupan tuotteita myy Unavaate, 3277672-7. Tuotteita myydään täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja -hintojen muutoksiin sekä virheelliseen varastosaldoon
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus.
Maksaminen ja maksutavat
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot
Lasku vaihtoehdon tarjoaa KLARNA. Saat 30 päivää korotonta maksuaikaa. Lue tarkemmat ehdot: https://www.klarna.com/fi/
“Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.”
Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkista aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Asiakaspalveluumme saat yhteyden puhelimitse tai sähköpostilla:
+358 44 596 4656 (8-16)
info@unavaate.fi
Toimitustavat ja -kulut
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset paketteina, asiakas saa toimituksen seurantakoodin toimitusvahvistuksen yhteydessä. Toimituskulut kotimaan tilauksiin:
- Kaikkiin yli 100€ kuuluu maksuton toimitus (Posti, Suomessa)
- Pienempien tilausten toimituskulu on 4,60€ pikkupaketti, 5,90€ postipaketti (7,90€ Matkahuolto)
- HUOM! Pikkupaketeissa asiakas vastuussa, kun Posti jättää paketin oven taakse. Seuraathan paketin kulkua, jotta olet vastaanottamassa pakettia.
- Kotipaketti 11,90 (Posti), ilmainen kotipaketti yli 150€ tilauksiin.
- Nouto Lempäälän toimipisteeltä ilman toimituskuluja. Kun tilaus on valmis, noudosta sovittava erikseen puhelimitse tai sähköpostilla.
Ulkomaan toimitukset kohdemaasta riippuen 10-30e. Tarkemman hinnan saat lisäämällä ostoskorissa osoitetiedot.
Toimitusaika
Toimitamme tilaukset mahdollisimman nopeasti asiakkaille, jokaiselle tuotesivulla lukee arvioitu tilauksen lähetyspäivä. Käsittelemme tilauksen samana tai seuraavana arkipäivänä tilauksen saapumisesta. Postituspäivät ovat jokaisena arkipäivänä, jolloin paketit lähtevät Matkahuollon kuljetukseen toimipaikaltamme. Matkahuollon paketit lähetämme 1-2 kertaa viikossa. Mikäli tuotteita ei voi toimittaa siitä johtuen, että tuotteita ei ole varastossa, tai jos toimitus myöhästyy muista syistä, saa asiakas siitä tiedon sähköpostitse.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista
Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen pesu- ja hoito-ohjeisiin ennen käyttöönottoa.
Palautusehdot
Peruuttamisoikeus
Suomen kuluttajansuojalain mukaisesti kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Mikäli tuotteet palautetaan 14 vrk jälkeen, palautamme vain puolet hinnasta.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Tuotteen vaihto ja palautus
Mikäli haluat peruuttaa tilauksen, palauttaa kokonaan tai osan tilauksesta, palautus maksaa 6 euroa. Palautusmaksun vähennämme palautussummasta. Mikäli alun perin olet saanut ilmaiset toimituskulut ja palautuksen jälkeen et ole oikeutettu ilmaiseen toimituskuluun, maksat toimituskulut sekä 6 euron palautusmaksun.
Halutessasi voit vaihtaa tuotteen, vaihto maksaa 6 euroa. Vaatteissa on yksi ilmainen vaihto-oikeus, voit myös vaihtaa toiseen tuotteeseen. Vaatteisiin lukeutuvat kylpytakit ja harso- eli musliinivaatteet (Cóndorin sukkatuotteet eivät sisälly (sukkikset, leggarit, sukat tai henkselishortsit)).
Palautettavat ja vaihdettavat tuotteet tulee toimittaa alkuperäisessä pakkauksessa (esim. sukkatuotteissa tulee olla vyöte paikoillaan).
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus/vaihto on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana, Unavaate ei ole velvollinen hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle, jos asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.
Pakkaa palautettavat / vaihdettavat tuotteet huolellisesti. Liitä lähetykseen omat yhteystietosi sekä tilausnumerosi.
Kuinka vaihdan tuotteen?
Jos haluat vaihtaa ostamasi tuotteen toiseen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: info@unavaate.fi.
- Vaihdon hinta on 6 euroa.
- Vaatteisiin (kuten kylpytakkeihin ja harso-vaatteisiin) sisältyy yksi ilmainen vaihto.
- Henkselilegginsit eivät sisälly ilmaiseen vaihtoon.
- Poisto- ja aletuotteissa vaihto ja palautus ovat aina maksullisia.
Paketin palautus
- Pakkaa tuote huolellisesti. Lisää paketin sisään yhteystietosi ja vaihdettavan tuotteen tiedot.
- Lähetä paketti meille joko Postin toimipisteen tai pakettiautomaatin kautta.
Palautusosoite:
Unavaate
Realparkinkatu 4
37570 Lempäälä
044 596 4656
Postin Asiakaspalautus:
- Vie paketti Postin toimipisteeseen ja käytä sopimusnumeroa 658248.
- Voit myös palauttaa paketin Postin automaatilla varaamalla sen Postin verkkosivuilla. Valitse "Palauta lähetystunnuksella".
Huom! Vaihtomaksu veloitetaan sähköpostin kautta ennen uuden tuotteen lähettämistä.
Kuinka palautan tuotteen?
Voit palauttaa ostamasi tuotteen Postin kautta tai Lempäälän toimipisteellemme.
Palautuksesta veloitamme 6 euroa, tämä vähennetään palautettavasta summasta.
Palautus Postin kautta
- Pakkaa tuote huolellisesti ja lisää paketin sisään yhteystietosi.
- Lähetä paketti meille joko Postin toimipisteen tai pakettiautomaatin kautta.
Palautusosoite:
Unavaate
Realparkinkatu 4
37570 Lempäälä
044 596 4656
Postin asiakaspalautus:
- Vie paketti Postin toimipisteeseen ja käytä sopimusnumeroa 658248.
- Voit myös palauttaa paketin Postin automaatilla varaamalla sen Postin verkkosivuilla:
➝ posti.fi/palauta-paketti
➝ Valitse "Palauta lähetystunnuksella".
Muista säilyttää kuitti palautuksesta!
Palautus Lempäälän toimipisteessä
Voit palauttaa tuotteen ja vaihtaa sen veloituksetta toiseen tuotteeseen Lempäälän toimipisteellämme. Toimipisteelle palauttamien on maksutonta.
Rahojen palautus
Kun olemme vastaanottaneet palautetun tuotteen, käsittelemme rahapalautuksen tai vaihdon.
Kiireellisissä vaihdoissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme: info@unavaate.fi.
Maksunpalautus:
- Palautus tehdään aina tilauksessa käytetylle maksutavalle (ei esimerkiksi tilisiirtona).
- Luottokortilla maksetut tilaukset palautuvat automaattisesti luottokortin tilille.Verkkopankissa tai laskulla maksetut tilaukset palautetaan maksuvälittäjä Paytrailin kautta.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 12 euron noutamattoman paketin maksun. Maksu vähennetään palautettavasta summasta.
Reklmaatiot
Noudatamme Suomen kuluttajansuojalakia. Jos tuotteessa on virhe, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä hetkestä, kun virhe on havaittu tai olisi pitänyt havaita. Ensisijainen toimintatapa on virheen korjaus myyjän toimesta. Jos korjaaminen ei ole mahdollista, asiakkaalle toimitetaan virheetön tuote. Mikäli vastaavaa tuotetta ei voida toimittaa, tuotteesta suoritetaan hyvitys tai kaupan purku. Hyvitys määräytyy virheen merkittävyyden perusteella.
Lähetä reklamaatiosta viesti viipymättä sähköpostiin info@unavaate.fi, liitä kuva sähköpostiin. Reklamoitava tuote palautetaan tarvittaessa Unalle tarkastukseen virheen selvittämistä varten.
Myymälästä ostetut tuotteet tulee reklamoida aina myymälässä.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostilla osoitteeseen info@unavaate.fi.
Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.