Verkossa ja Vesilahdella toimiva Unavaate

Kotimainen, laadukkaiden ja pehmeiden tuotteiden brändi, jonka verkkokaupan tuotteet pakataan Vesilahdella. Mitä meidän työpäiviin kuuluu ja millainen toimipaikka meillä on?

Verkkokaupan ja sosiaalisen median lisäksi meillä Vesilahdella toimipaikka, jossa pakkaamme kaikki tilaukset, hoidamme verkkokauppaa ja esimerkiksi valmistamme kaikki rusetit. Toimipaikan sijanti tarkalleen ottaen on Lempäälän ja Vesilahden rajalla. Tampereelta tänne ajelee puolessa tunnissa. Lempäälän keskustasta matkaa on alle 10 minuuttia ja Ideaparkilta 15 minuuttia. 

Unavaate toimii kotimme yhteydessä. Tänne voi tulla käymään! Tarkkoja aukioloaikoja meillä ei ole, paras ajankohta ostoksilla käymiseen on arkisin 9-15:30 välillä. Mahdollisuuksien mukaan voi tulla käymään myös muina ajankohtina. Tärkeintä on, että on etukäteen yhteydessä puhelimitse tai viestillä (sähköposti, IG, tekstari), jotta varmasti joku on töissä silloin.

"Tämä on kuin karkkikauppa!"

Useilta asiakkailta on tullut spontaanisti Karkkikauppa-nimitys, kun asiakas on astunut toimipaikkaan. Meidän Karkkikauppa täynnä ihania värejä ja suloisia tuotteita. Syötäviä tuotteita meillä ei ole, mutta silti Karkkikauppa-nimitys on hyvin kuvaava. Valinnanvaraa on paljon: joskus voi mennä sormi suuhun kuten meni lapsena karkkikaupan karkkikippojen ääressä.

Asiakkaat ovat antaneet palautetta, että on ollut mukava käydä ja valita tuotteita paikan päällä. Paikan päällä näet, miltä värit näyttävät luonnossa. Ja kokeilla kädessä, miltä jokin tuote tuntuu. Usein se tuntuma on tärkeä osa ostopäätöstä. Värejä pyrimme välittämään todellisina verkkokaupan tuotekuvissa, välillä kuitenkin esim. eri laitteet voivat toistaa kuvien värejä erilailla.

Karkkikauppamme valikoimassa isossa roolissa ovat Harso- ja Vohvelituotteet: erilaiset viltit, vaunuverhot, saunatakit ja tietenkin vauvavuoden tärkein tuote: harsot. Näiden lisäksi valikoimassa on laadukkaita vaatteita, tutteja, ruokalappuja sekä Korkista valmistetut rusetit juhlaan.

Arkiviikot työhuoneella

Viikko alkaa aina tilausten käsittelyllä: avaamme tilaustenhallintajärjestelmän, tulostamme osoitetarrat ja tabletin avulla keräämme tilatut tuotteet kärryyn. Kärry pakkauspisteelle, jossa tilaus tsekataan uudestaan läpi ja laitetaan postituspussiin kera lämpimien ajatusten ja Kiitos tilauksesta -lapun. Postituspusseista täyttyvät Postin siniset laatikot, jotka kuljetusliike noutaa päivän päätteeksi toimipaikan terassilta. Tilauksia käsitellään pääsääntöisesti joka arkipäivä; olemmekin saaneet paljon palautetta nopeista toimitusajoista!

Yleensä keskiviikkoisin tulee alihankintaompelimosta Tallinnasta kuorma pahvilaatikoita, joissa on harso- ja vohvelituotteita, vaatteita ja mitä milloinkin. Laatikot puretaan, tarkistetaan saldot verkkokauppaan ajantasalle ja hyllytetään. Oman brändin tuotteiden lisäksi meillä tulee kuormia muutamilta muulta brändiltä: mm. Condorilta, Mushielta ja Bibsiltä. Kuormapäivät ovat aina mieluisia; ihana avata paketteja ja katsoa miltä kaikki näyttävät. 


Verkkokaupan tilausten käsittelyn lisäksi valmistan kaikki rusetit toimipaikassamme. Väliverhon takaa voit kurkata työpistettä, joka on usein luovan kaaoksen vallassa (varoitus!). Ompelen teollisella ompelukoneella rusettien nauhat ja viereisellä pöydällä valmistan nauhoihin rusetit. Rusetit pakataan rasioihin ja lasten rusetit Enni- ja Onni-kortteihin. Rusetteja pyrin valmistamaan kerralla enemmän varastoon, mutta usein sesonkiaikoina valmistukseen pitää varata aikaa päivittäin.

Jokaiseen arkipäivään kuuluu sosiaalinen media, sähköposti, puhelut asiakkaiden kanssa. Lisäksi pidämme silmällä verkkokaupan saldoja: milloin olisi hyvä tilata lisää mitäkin tavaraa. Esimerkiksi kangastilauksissa täytyy olla ajoissa, sillä toimituksessa saattaa ilmetä viivästyksiä ja ompeluunkin pitää varata riittävästi aikaa.

Arkipäivisin toimipaikassa on tekemisen meininki ja ihana hyörinä: kuormia puretaan, tilauksia pakataan, asioita selvitellään ja uusia tilauksia tehdään materiaaleista ja jälleenmyytävistä tuotteista. Arkea pyörittää ja tilauksia pakkaa minun, Anun, lisäksi muutama työntekijä. Nykyisin myös meidän omat pojat keräävät tilauksia kärryihin, josta ne tarkistetaan ja pakataan postituspusseihin.

Nyt olemme täällä, missä olemme 5 vuoden päästä?

Nykyinen toimipaikka valmistui vuoden 2020 alussa, kun saimme kotiimme ison yläkerran ja sieltä puolet yrityksen käyttöön. Parina edellisenä vuonna olimme saaneet hommattua teolliset ompelukoneet, sillä alussa valmistin kaikki tuotteet itse. Määrät olivat murto-osa nykyisestä ja ne valmistuivat meidän autokatoksen yhteydessä olevassa varastotilassa. Nyt olemme siinä tilanteessa, että koneet pitäisi myydä, jotta saamme niiden tilalle lisää hylly- ja varastointitilaa. Lähes kaikki ompelu tapahtuu alihankintaompelimossa. Näin tilanteet muuttuvat; olemme myös aktiivisesti miettineet jo seuraavaa toimitilaa, sillä pian tämä voi käydä meille pieneksi.

Tulevaisuuden visiointi ja suunnittelu on mielenkiintoista ja haastavaa! Mieheni Villen kanssa meillä on tapana maalailla välillä isolla pensselillä tulevaisuuden suunnitelmia. Ville on rohkeampi maalaamaan ja visioimaan, sitähän hän tekee myös omassa työssään kehitysprojektien parissa. Tämän lyhyen Unavaatteen tarinan aikana sen olemme saaneet huomata, että matka on mielenkiintoinen ja yllättävä. Koskaan ei tiedä mitä nurkan takana odottaa, sen näkee vasta sitten kun on aika kurkata nurkan taakse.


Anu Hannula, Unavaatteen yrittäjä

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 15.4.2020 alkaen. Päivitetty 8.2.2022.

Verkkokauppa

Unavaate
Jyskäntie 1
37470 Vesilahti

+358445964656 (8-16)
info@unavaate.fi
2466283-4


Verkkokaupan tuotteita myy Unavaate, 2466283-4. Tuotteita myydään täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja -hintojen muutoksiin sekä virheelliseen varastosaldoon

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

Lasku vaihtoehdon tarjoaa KLARNA. Saat 30 päivää korotonta maksuaikaa. Lue tarkemmat ehdot: https://www.klarna.com/fi/

Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkista aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Asiakaspalveluumme saat yhteyden puhelimitse tai sähköpostilla: 

+358 44 596 4656 (8-16) 
info@unavaate.fi 

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset paketteina, asiakas saa toimituksen seurantakoodin toimitusvahvistuksen yhteydessä. Toimituskulut kotimaan tilauksiin:

  • Kaikkiin yli 75€ kuuluu maksuton toimitus (postin pakettitoimitus, Suomessa)
  • Pienempien tilausten toimituskulu on 4,90€ (Posti), 8,90€ (Matkahuolto)
  • Kotipaketti 8,90 (Posti), ilmainen kotipaketti yli 130€ tilauksiin.
  • Nouto Vesilahden toimipisteeltä ilman toimituskuluja. Kun tilaus on valmis, noudosta sovittava erikseen puhelimitse tai sähköpostilla.

Toimitusaika

Toimitamme tilaukset mahdollisimman nopeasti asiakkaille, jokaiselle tuotesivulla lukee arvioitu tilauksen lähetyspäivä. Käsittelemme tilauksen samana tai seuraavana arkipäivänä tilauksen saapumisesta. Postituspäivät ovat ma, ti, ke, pe jolloin paketit lähtevät Postin kuljetukseen toimipaikaltamme. Matkahuollon paketit lähetämme 1-2 kertaa viikossa. Mikäli tuotteita ei voi toimittaa siitä johtuen, että tuotteita ei ole varastossa, tai jos toimitus myöhästyy muista syistä, saa asiakas siitä tiedon sähköpostitse.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen pesu- ja hoito-ohjeisiin ennen käyttöönottoa.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Suomen kuluttajansuojalain mukaisesti kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Kuinka palautan tai vaihdan tuotteen?

Mikäli haluat peruuttaa tilauksen, palauttaa kokonaan tai osan tilauksesta, palautus maksaa 6 euroa. Palautusmaksun vähennämme palautussummasta. Mikäli alun perin olet saanut ilmaiset toimituskulut ja palautuksen jälkeen et ole oikeutettu ilmaiseen toimituskuluun, maksat toimituskulut sekä 6 euron palautusmaksun.
Halutessasi voit vaihtaa tuotteen, vaihto maksaa 6 euroa. Vaatteissa on yksi ilmainen vaihto-oikeus, voit myös vaihtaa toiseen tuotteeseen.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus/vaihto on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana, Unavaate ei ole velvollinen hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle, jos asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.

Pakkaa palautettavat / vaihdettavat tuotteet huolellisesti. Liitä lähetykseen omat yhteystietosi sekä tilausnumerosi.


PALAUTUS POSTIIN

Pakkaa tuote/tuotteet ja kirjoita alla olevat tiedot pakettiin. Vie Postin toimipisteeseen. Palautus on tässä vaiheessa teille maksuton. Huolehdi, että palautus tehdään pakettina (ei kirjeenä), jotta saat seurantakoodin paketille. Säilytä palautuskuitti.

Asiakaspalautus
Unavaate
Jyskäntie 1
37470 Vesilahti
044 596 4656

Postin sopimusnumero
658248

PALAUTUS PAKETTIAUTOMAATTIIN

Mene sivulle posti.fi/palautapaketti. Syötä pakettisi lähetystunnus sivulla olevaan kenttään ohjeiden mukaisesti. Paina ”Hae” ja saat palautusohjeet.

PALAUTUS VESILAHDELLA

Tuotteen voi vaihtaa veloituksetta toiseen tuotteeseen Vesilahden toimipisteellämme.

Rahojen palautus

Kun saamme palautetun tuotteen, laitamme rahapalautuksen/vaihdon liikkeelle. Kiireellisissä vaihdoissa ota yhteys asiakaspalveluun. Maksunpalautus tehdään aina tilauksessa käytetylle maksutavalle (ei esimerkiksi tilisiirtona).

Luottokortilla maksetut tilaukset palautuvat luottokortin tilille automaattisesti. Verkkopankissa/laskulla tehtyjen tilausten palautus tapahtuu maksuvälittäjä Paytrailin kautta.

Vaihto

Lisäselvennös vaihtoprosessista:

Mikäli haluat vaihtaa ostamasi tuotteen toiseen, laita siitä viestiä asiakaspalveluumme info@unavaate.fi. 

Veloitamme vaihdosta 6 euroa. Vaatteisiin sisältyy yksi ilmainen vaihto.  Poisto- ja aletuotteissa maksullinen vaihto ja palautus.

Voit palauttaa käyttämättömän tuotteen toimipisteellemme ja lähetämme haluamasi tuotteen teille. Kirjoita alla olevat tiedot palautukseen ja lisää myös omat tietosi pakettiin. Veloitamme vaihtomaksun ennen kuin lähetämme vaihdettavan tuotteen teille.

Asiakaspalautus
Unavaate
Jyskäntie 1
37470 Vesilahti
044 596 4656

Postin sopimusnumero
658248

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimitus- ja palautuskustannukset (4,90-8,90e + 6e).

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua mielellään tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä joko sähköpostitse tai puhelimitse:

info(at)unavaate.fi 
p. +358 44 596 4656