Verkossa ja Vesilahdella toimiva Unavaate

Kotimainen, laadukkaiden ja pehmeiden tuotteiden brändi, jonka verkkokaupan tuotteet pakataan Vesilahdella. Mitä meidän työpäiviin kuuluu ja millainen toimipaikka meillä on?

Verkkokaupan ja sosiaalisen median lisäksi meillä Vesilahdella toimipaikka, jossa pakkaamme kaikki tilaukset, hoidamme verkkokauppaa ja esimerkiksi valmistamme kaikki rusetit. Toimipaikan sijanti tarkalleen ottaen on Lempäälän ja Vesilahden rajalla. Tampereelta tänne ajelee puolessa tunnissa. Lempäälän keskustasta matkaa on alle 10 minuuttia ja Ideaparkilta 15 minuuttia. 

Unavaate toimii kotimme yhteydessä. Tänne voi tulla käymään! Tarkkoja aukioloaikoja meillä ei ole, paras ajankohta ostoksilla käymiseen on arkisin 9-15:30 välillä. Mahdollisuuksien mukaan voi tulla käymään myös muina ajankohtina. Tärkeintä on, että on etukäteen yhteydessä puhelimitse tai viestillä (sähköposti, IG, tekstari), jotta varmasti joku on töissä silloin.

"Tämä on kuin karkkikauppa!"

Useilta asiakkailta on tullut spontaanisti Karkkikauppa-nimitys, kun asiakas on astunut toimipaikkaan. Meidän Karkkikauppa täynnä ihania värejä ja suloisia tuotteita. Syötäviä tuotteita meillä ei ole, mutta silti Karkkikauppa-nimitys on hyvin kuvaava. Valinnanvaraa on paljon: joskus voi mennä sormi suuhun kuten meni lapsena karkkikaupan karkkikippojen ääressä.

Asiakkaat ovat antaneet palautetta, että on ollut mukava käydä ja valita tuotteita paikan päällä. Paikan päällä näet, miltä värit näyttävät luonnossa. Ja kokeilla kädessä, miltä jokin tuote tuntuu. Usein se tuntuma on tärkeä osa ostopäätöstä. Värejä pyrimme välittämään todellisina verkkokaupan tuotekuvissa, välillä kuitenkin esim. eri laitteet voivat toistaa kuvien värejä erilailla.

Karkkikauppamme valikoimassa isossa roolissa ovat Harso- ja Vohvelituotteet: erilaiset viltit, vaunuverhot, saunatakit ja tietenkin vauvavuoden tärkein tuote: harsot. Näiden lisäksi valikoimassa on laadukkaita vaatteita, tutteja, ruokalappuja sekä Korkista valmistetut rusetit juhlaan.

Arkiviikot työhuoneella

Viikko alkaa aina tilausten käsittelyllä: avaamme tilaustenhallintajärjestelmän, tulostamme osoitetarrat ja tabletin avulla keräämme tilatut tuotteet kärryyn. Kärry pakkauspisteelle, jossa tilaus tsekataan uudestaan läpi ja laitetaan postituspussiin kera lämpimien ajatusten ja Kiitos tilauksesta -lapun. Postituspusseista täyttyvät Postin siniset laatikot, jotka kuljetusliike noutaa päivän päätteeksi toimipaikan terassilta. Tilauksia käsitellään pääsääntöisesti joka arkipäivä; olemmekin saaneet paljon palautetta nopeista toimitusajoista!

Yleensä keskiviikkoisin tulee alihankintaompelimosta Tallinnasta kuorma pahvilaatikoita, joissa on harso- ja vohvelituotteita, vaatteita ja mitä milloinkin. Laatikot puretaan, tarkistetaan saldot verkkokauppaan ajantasalle ja hyllytetään. Oman brändin tuotteiden lisäksi meillä tulee kuormia muutamilta muulta brändiltä: mm. Condorilta, Mushielta ja Bibsiltä. Kuormapäivät ovat aina mieluisia; ihana avata paketteja ja katsoa miltä kaikki näyttävät. 


Verkkokaupan tilausten käsittelyn lisäksi valmistan kaikki rusetit toimipaikassamme. Väliverhon takaa voit kurkata työpistettä, joka on usein luovan kaaoksen vallassa (varoitus!). Ompelen teollisella ompelukoneella rusettien nauhat ja viereisellä pöydällä valmistan nauhoihin rusetit. Rusetit pakataan rasioihin ja lasten rusetit Enni- ja Onni-kortteihin. Rusetteja pyrin valmistamaan kerralla enemmän varastoon, mutta usein sesonkiaikoina valmistukseen pitää varata aikaa päivittäin.

Jokaiseen arkipäivään kuuluu sosiaalinen media, sähköposti, puhelut asiakkaiden kanssa. Lisäksi pidämme silmällä verkkokaupan saldoja: milloin olisi hyvä tilata lisää mitäkin tavaraa. Esimerkiksi kangastilauksissa täytyy olla ajoissa, sillä toimituksessa saattaa ilmetä viivästyksiä ja ompeluunkin pitää varata riittävästi aikaa.

Arkipäivisin toimipaikassa on tekemisen meininki ja ihana hyörinä: kuormia puretaan, tilauksia pakataan, asioita selvitellään ja uusia tilauksia tehdään materiaaleista ja jälleenmyytävistä tuotteista. Arkea pyörittää ja tilauksia pakkaa minun, Anun, lisäksi muutama työntekijä. Nykyisin myös meidän omat pojat keräävät tilauksia kärryihin, josta ne tarkistetaan ja pakataan postituspusseihin.

Nyt olemme täällä, missä olemme 5 vuoden päästä?

Nykyinen toimipaikka valmistui vuoden 2020 alussa, kun saimme kotiimme ison yläkerran ja sieltä puolet yrityksen käyttöön. Parina edellisenä vuonna olimme saaneet hommattua teolliset ompelukoneet, sillä alussa valmistin kaikki tuotteet itse. Määrät olivat murto-osa nykyisestä ja ne valmistuivat meidän autokatoksen yhteydessä olevassa varastotilassa. Nyt olemme siinä tilanteessa, että koneet pitäisi myydä, jotta saamme niiden tilalle lisää hylly- ja varastointitilaa. Lähes kaikki ompelu tapahtuu alihankintaompelimossa. Näin tilanteet muuttuvat; olemme myös aktiivisesti miettineet jo seuraavaa toimitilaa, sillä pian tämä voi käydä meille pieneksi.

Tulevaisuuden visiointi ja suunnittelu on mielenkiintoista ja haastavaa! Mieheni Villen kanssa meillä on tapana maalailla välillä isolla pensselillä tulevaisuuden suunnitelmia. Ville on rohkeampi maalaamaan ja visioimaan, sitähän hän tekee myös omassa työssään kehitysprojektien parissa. Tämän lyhyen Unavaatteen tarinan aikana sen olemme saaneet huomata, että matka on mielenkiintoinen ja yllättävä. Koskaan ei tiedä mitä nurkan takana odottaa, sen näkee vasta sitten kun on aika kurkata nurkan taakse.


Anu Hannula, Unavaatteen yrittäjä

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 15.4.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Unavaate
Jyskäntie 1
37470 Vesilahti

+358445964656 (8-16)
info@unavaate.fi
2466283-4


Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Paytrail, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.


Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Unavaate
Jyskäntie 1
37470 Vesilahti

+358445964656 (8-16)
info@unavaate.fi
2466283-4


Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset paketteina, asiakas saa toimituksen seurantakoodin toimitusvahvistuksen yhteydessä. 

  • Kaikkiin yli 75€ kuuluu maksuton toimitus (postin pakettitoimitus)
  • Pienempien tilausten toimituskulu on 4,90€ (Posti), 8,90€ (Matkahuolto)
  • Kotipaketti 8,90 (Posti), ilmainen kotipaketti yli 130€ tilauksiin.

Toimitusaika


Toimitamme tilaukset mahdollisimman nopeasti asiakkailla, jokaiselle tuotesivulla lukee arvioitu tilauksen lähetyspäivä. Käsittelemme tilauksen samana tai seuraavana arkipäivänä tilauksen saapumisesta. Postituspäivät ovat ma, ti, ke, pe jolloin paketit lähtevät postin kuljetukseen toimipaikaltamme. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Kuinka palautan tai vaihdan tuotteen?

Jos haluat peruuttaa tilauksen, palauttaa kokonaan tai osan tilauksesta, palautus maksaa 6 euroa. Palautusmaksun vähennämme palautussummasta. Mikäli alunperin olet saanut ilmaiset toimituskulut ja palautuksen jälkeen et ole oikeutettu ilmaiseen toimituskuluun, maksat toimituskulut sekä 6 euron palautusmaksun.
Halutessasi voit vaihtaa tuotteen, vaihto maksaa 6 euroa. Vaatteissa on yksi ilmainen vaihto-oikeus, voit vaihtaa toiseen tuotteeseen.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Palautustiedot:

Asiakaspalautus
Unavaate
Jyskäntie 1
37470 Vesilahti
044 596 4656

Postin sopimusnumero
658248

Pakkaa tuotteet huolellisesti. Lisää palautukseen omat tietosi.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.